söndagen den 21:e januari 2007

Ang. det amerikanska presidentvalet...


Efter som jag redan namnt Hillary Clinton idag tankte jag passa pa att kommentera det amerkanska presidentvalet lite, eller snarare valet av Demokraternas kandidat.

Jag tycker en massa olika saker om amerikansk politik. En sak jag tycker ar att presidentvalet alltid ar fangslande, skumt, men fangslande. En annan sak jag tycker ar att Demokraterna ska, maste, vinna 2008 (kontroversiellt va?).

Har redan namnt att Clinton kandiderar, och visst vore det haftigt med en kvinna som amerikansk president. Men jag ar tveksam... jag tror att hon kan fa det tufft (Republikanerna och inte minst den kristna hogern ser som bekant rott bara hennes namn namns), dessutom har jag en annan favorit; Barack Obama. Visst kan vi saga att det ar det dags for en kvinna i Vita Huset, men vi kan ocksa saga att det ar dags for en morkhyad amerikansk president... I vilket fall ar det inte pa grund av hans hudfarg som jag gillar Obama utan for att jag helt enkelt tycker att han verkar vettig. (djup analys)

Ytterligare en sak jag tycker ar att kandidaternas reklamvideos ar roliga. Kolla in Obamas video har, och Clintons har. (Clintons ar betydligt samre, kanns lite tv-shop.)

Andra bloggar om:




4 kommentarer:

Linus sa...

Haha,tv-shop, stämmer bra

Anonym sa...

Allt tycks ju idag bättre än Bush, så även Hillary. Men det centrala är ju vilken politik hon går till val på och där finns ju mycket i övrigt att önska...

Catti Ullström sa...

anonymous: Jo, jag foredrar som sagt Obama, inte pga kon eller hudfarg, utanfor hans politik.

Haller helt med dig om Hillary.

Catti Ullström sa...

Linus: i know :))