tisdag 16 januari 2007

Filmkvall med RAMBO


I gar hade jag och nagra av tjejerna filmkvall. Vi inledde med Rambo, First Blood (en film jag valt i..eh... utbildande syfte...forstas...). Vi vet val alla vad for typ av film Rambo ar. Macho macho macho.. pa ett riktigt amerikanskt vis...MAN med stora bokstaver... Men det var bara jag och E.P i vart lilla sallskap som kande till filmen ifraga sedan tidigare. Efter ca 10 min stallde sa N.N en viktig fraga.


N.N: "Crazy"

Jag: "What?"

N.N: "This is strange movie, why they have no girls?"

Vad svarar man pa det???

(Det ar for i ovrigt tva tjejer med i filmen. En tjej ar med i ca 2 sek. Hon ar servitris och serverar mat. En annan tjej gar att se vid ett tillfalle da Rambo slass pa polisstationen, kvinnan sitter i bakgrunden och skriver skrivmaskin)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Bilder på både Arnold o Stallone... Trodde detta var en blogg om Burma o politik o sånt...:P

Anonym sa...

hör inte just både arnold o stallone till politik? Kulturimperialism var en gång ett vikigt begrepp!

Catti Ullström sa...

Dessutom ar ju Arnold politiker.(Det var ju faktiskt det inlagget handlade om.)Men visst passar jag pa att lagga upp bilder pa overpumpade actionhjaltar nar det ar mojligt...:P

Sen handlade ju inlaggen iofs inte om kulturimperialism, darmed inte sagt att det inte kan var ett viktigt begrepp och nagot som bor diskuteras. (om an svardefinierat)