fredag 23 mars 2007

Tillbaka...

Efter en lång paus från mitt bloggande (en paus då jag bland annat spenderat några spännande veckor i Burma samt kommit hem till ett blå-grått Sverige) är jag nu tillbaka. Tillbaka i ett Sverige som bytt regering och bland svenskar som inte verkar förstått vad som hänt. Jag är så trött på att höra folk klaga på de försämringar som sker trots att de röstade på folkpartiet (ofta med motiveringen det är dags för förändring). Vi får vad vi röstar på, och för den som ville ha förändring... ja, det är vad de fått.

Min resa till Burma vet jag att många är nyfikna på och det kommer en liten reseskildring om några dagar. Kort kan sägas att väldigt få saker gick som planerat... men det var ändå en fantastisk resa. Min alltför korta vistelse i Myitkyina, norra Burma, var otroligt rolig och jag blev väldigt imponerad av "den unga" motståndsrörelsen i Kachinstaten. Som sagt, jag ska skriva mer om detta senare.

Sedan jag kom hem har jah också blivit invald i Burmakommitténs styrelse, jättekul att få ett sådant förtroende. Det ska bli jättekul att påbörja det arbetet och jag hoppas att jag ska göra mycket nytta där.

Slutligen; S-Studenters nya volentär i Thailand heter Frida Perjus, hon gör ett jättejobb där och skriver om det på sin blogg.

1 kommentar:

L. sa...

Hej Cattikatt

Kul att du börjat uppdatera igen, ser fram emot historier från Burma... Fatar inte att du pallade resa där!!