fredag 25 maj 2007

Mina kommentarer....

- Ja! Vad skönt för alla oss som hoppades att FRA-förslaget skulle falla!

- Det talas om den överallt, den rödgröna alliansen som ska eller inte ska bli till. Personligen hoppas jag att Mona och de andra vågar att gå en annan väg, inser dock att det lutar åt det andra hållet Hur som helst tror inte jag att två stora blockuppgörelser är särskilt bra. Det finns en poäng med att ha flera olika partier som (tydligt) skiljer sig från varandra och som trycker på varandra i olika frågor (jag vet förstås att det allianser till trots skulle finnas flera olika partier men jag tror att den politiska debatten blir mer stängd och mindre tydlig med allianser).

- Såg igår debatten om utförsäljningen av statens bolag. (Odell kanske borde gå en kurs i att inte avbryta andra men det var inte det jag ville kommentera.) Någon ställde under debatten en riktigt enkel och bra fråga som ingen verkade kunna ge ett bra svar på: Varför är det bättre att sälja ut än att ha kvar dem? Vad blir, i praktiken, bättre av utförsäljning?

Andra bloggar om: , , ,

Inga kommentarer: