måndag 18 juni 2007

S-studenters kongress

Under helgen hade vi, s-studenter, vår kongress i Malmö. Arrangörsklubb var min egen klubb, Malmö s-studenter och på det hela kan sägas att kongressen var lyckad. Kajsa Borgnäs valdes till ny ordförande, det var väntat men det var inte mindre kul för det. Det tal hon höll efter att hon blivit vald var helt fantastiskt bra och det återges på Marta Axners blogg, här.

Jag är personligen extra glad att skolan var ett ämne vi diskuterade mycket under kongressen, jag är ännu mer glad över att diskussionerna var så bra som de var.

Jag tänker inte kommentera kongressen vidare, framförallt eftersom att biblioteket i Töcksfors, den enda plats jag för tillfället har tillgång till dator, stänger om 15 minuter och det finns allt för mycket jag skulle vilja skriva. Dessutom finns det så många andra som redan kommenterat kongressen noggrannt. (Emil Adén, Rasmus Lenefors, Claes Nordmark)

Andra bloggar om: , , , , ,

3 kommentarer:

Margaretha sa...

Hej!
Läste Kajsas tal - det är ett retoriskt skickligt uppbyggt tal. Hennes tilltal till kongressdeltagarna, hennes hänvisningar till auktoriteter, hennes retoriska stilfigurer som upprepningarna. Verkligen något att lära av! Desto bättre att innehållet då också stämde väl överens med mina egna uppfattningar i de flesta avsnitt.

Anonym sa...

Hej!

Kajsas tal finns också i sin helhet på hennes nya blogg

http://kajsaborgnas.blogspot.com/2007/06/tacktal-som-nyvald-ordfrande-fr-det.html

Catti Ullström sa...

Tack, nu har jag länkat dit också!