torsdagen den 7:e juni 2007

Peter Franke är Sveriges främste ledarskribent!

Imorse ringde en kille från DN och frågade om jag ville prenumerera på DN, gratis i ett halvår. Jag tackade vänligt nej och förklarade att han kan ringa igen när DN lärt sig skilja på nyheter och ledare. Jag tycker helt enkelt att DN är så vinklad, rakt igenom, att jag inte klarar att läsa den längre.

Efter att jag pratat med killen från DN läste jag min Värmlands Folkblad. Det finns tre skäl att jag läser VF. Det första skälet är att jag, precis som övriga värmländska skvallertanter, gillar att se ifall någon jag känner dött eller gift sig. Det andra är sporten. Degerfors och Färjestad forever, faktiskt. Det tredje är ledarsidan.

Idag hade Peter Franke skrivit ledaren och som så ofta när Peter Franke skriver ledaren i VF var den mycket bra. Det handlade om Sverige och Europas roll i Palestinafrågan och hette 40 år av förödmjukelse. Läs Frankes ledare på VFs hemsida (tryck åsikter, sedan ledare).

Det är på sätt och vis kul att en värmländsk lokaltidning har Sveriges kanske bäste ledarskribent, samtidigt känns det tragiskt att han inte skriver på en tidning som når fler. Medievärlden är så blå så blå, för blå!

Det finns dock en del positivt att berätta om en del rikstäckande media. En positiv nyhet är tex att Jesper Bengtsson ska tillbaka till Aftonbladets ledarsida. Det tackar vi (jag) för.

Andra bloggar om: , , , , , , , , , , ,

Det fungerade inte sist men nu provar jag igen..: Jag har placerat min blogg i
Malmö
på bloggkartan.se

2 kommentarer:

Anonym sa...

Och värmlandspatrioten i dig har talat :)

Anonym sa...

Instämmer med dig! Peter Frankes ledare är kloka, vassa och välskrivna.