lördag 9 juni 2007

Värmländsk reggae-nostalgi från Göteborg

När jag och mina gamla gymnasiekompisar gick på gymnasiet lyssnades och dansades det mycket till reggae. Karlstads reggae-stoltheter hette då Ei Saa Peittää och de var grymma.

Det har gått några år sedan gymnasiet tog slut och jag träffar inte folk så ofta som jag önskar att jag gjorde. Jag har heller inte varit och lyssnat på Snakkas Kapell, ett nytt band men med i stort sett samma människor som en gång utgjorde Eisaa. Snakkas finns nu i Göteborg och på internet. Jag är jättedålig på att åka till Göteborg, trots att jag alltid mellanlandar där när jag åker från Karlstad till Malmö och tvärtom. På internet har jag åtminstone lyckats lokalisera dem. Det låter inte riktigt likadant som Eisaa, men det är fortfarande grymt (trots all nostalgi som Eisaa symboliserar vågar jag nog säga att Snakkas är bättre än vad Eisaa var).

Ladda ner och lyssna från Snakkas MySpace, här.

Andra bloggar om: , , ,

Inga kommentarer: