söndag 22 juli 2007

Utan ord...

Jag vet att det finns de som tycker att jag borde ha kommenterat den svenska inblandningen i säljandet av stridshelikoptrar till Burma. De har helt rätt. Saken är att jag faktiskt försökt, utan att ha lyckats få till ett inlägg som säger allt det där jag känner. Allt jag tycker. Sverige har sålt vapen till Burma tidigare, två gånger. Karl Gustav-gevär som skapar massgravar i vackra, hemska Karenstaten. Spelar det någon roll vem som säljer vapen till Burma? Vem som sätter kniven i handen på mördaren? Gå in på Karen Human Rights Groups hemsida och avgör själva.

Jag vet vart jag står, men jag finner inte ord att uttrycka det.

Som tur är finns det andra bloggare med mer kraft i pennan, läs om vapenaffären på Frida Perjus blogg, här.

Andra bloggar om: , , , ,

Inga kommentarer: