söndag 26 augusti 2007

Burma is NOT old news...

Jag såg precis Rapport. De rapporterar om nya arresteringar i Burma, och om exilburmeser som demonstrerar i Bangkok. Sann Aung blev intervjuad, lika engagerad som han alltid är. Det är lite rörande att se honom och andra burmeser, även de jag aldrig träffat, på tv nu. Jag vet hur länge de har väntat på den här internationella mediala uppmärksamheten. Jag minns de där stunderna då det kännts väldigt långt bort. "Burma is old news". Nu är det bara att hoppats att folket inne i Burma inte ger upp, att protesterna inte rinner ut i sanden igen och att omvärlden aldrig mer glömmer Burma.

Andra bloggar om: , , , ,

1 kommentar:

Margaretha sa...

Kanske det är dags för en ny artikel i GP eller VF om den senaste tidens händelser i Burma? Jag ser fram emot att få läsa!