lördag 18 augusti 2007

Förvåning i tv-soffan

Janne Björklund... har jag suttit och suckat över många gånger i tv-soffan. Litteraturkanon i skolan och andra galenskaper. Men så kom förslaget om att göra skolan statlig igen. Sedan kom förslaget om böter för kommuner som inte kan erbjuda förskoleplatser åt alla barn. Jag gillar det. Jag gillar det verkligen.

Som en politiker en gång sa om en låtsaspolitiker; även den klocka som står stilla visar rätt tid två gånger om dygnet...

Andra bloggar om: , , , ,

2 kommentarer:

Anna sa...

Jag vet, har tänkt samma tanke. Var riktigt rädd för vad som skulle ske med skolan, men är förvånad. Trodde aldrig jag skulle säga att jag håller med Björklund. Men nu gör jag det; han har i alla fall vågat sig på en del vettiga tankar, som många andra nog tänkt är "politiskt omöjliga" som det heter (- en statlig skola är ett exempel). En annan bra grej är att han sagt sig vilja förbjuda religiösa friskolor...

Duv Lars Gunnar sa...

Hej. Föreslår att du också pingar portalen www.s-bloggar.se Ha en bra dag!