söndag 9 december 2007

Sosse-tv finns inte!

Idag är det 2:a advent. Jag gick upp imorse och åt pepparkakor till frukost (jag har en märklig fallenhet för sötsaker tidigt på morgonen). Jag tände ljuset i min julstjärna, eftersom jag i år för första gången någonsin inte har adventsljusstake. Sedan läste jag tidningen, och blev glad när jag slog såg den debattartikel som svt:s Micke Leijnegard skrivit i dagens SvD. Dags att avliva myten om sosse-tv. Tack! Adaktusson och Gudmunsson får svar på tal. Äntligen!

Jag tänker inte skriva mer om det, dels för att artikeln i sig är så bra och dels för att andra redan kommenterat klokt (läs tex Sjölander och Svensson).

Hm. Trots kyla och rusk i Malmö, en rätt trevlig adventssöndag.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,

2 kommentarer:

Anonym sa...

Intressant inlägg. Tror dock att sosse-TV behövs, likaväl som det behövs sosse-tidningar, eller för den delen sosse-radio. Vi måste väga upp mot borgerlighetens media på något sätt, inte minst för att vinna hegemonin i framtida valrörelser. Public Service är dock självklart inte rätt forum =)

//alex

Catti Ullström sa...

Alex, tro mig jag tycker också att det behövs. Men, svt är inte rätt forum. Men visst saknas sosse-media, mer sånt åt folket, och åt debatten.