tisdag 15 januari 2008

Heja Brå, Zlatan och Tumba!

Vaknade och drack mitt kaffe medan jag lyssnade på Ekot imorse. Det verkade som om redaktionen bestämt sig för att framhäva allt tråkigt som skett på olika håll. Men en positiv nyhet slank med. Brottsförebyggande rådet (Brå) dömer ut övervakningskameror som skydd mot brottslighet. Möjligen kan övervakningskameror vara till hjälp för att ta fast biltjuvar i parkeringshus, säger den nya rapporten från Brå, men annars är det något helt klart överskattat.

Kan kanske svenska politiker, rektorer och företag nu lugna ner sig? Kan övervakningshetsen avta? Jag tvivlar förstås men inser att alla motståndare till övervakningssamhället nu fått ytterligare goda argument. Jag hoppas någon lyssnar.

En annan god nyhet för dagen är förstås att Zlatan fick Jerringpriset (och priset som årets manlige idrottare) på Idrottsgalan igår. Älskar Zlatan, så det måste nämnas. Även hjälten Tumba, som jag lärt mig älska via vissa hockey-tokar (av generation äldre) i hemmet, fick välförtjänt hederspris. Bra idrottsgala i år, helt klart.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , ,

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag tänker kommentera spalten till höger där du skriver begrepp m.m. Jag måste säga att jag tycker det ung vänster skrivit är bra, men att jag reagerade som du på rubriken. Med ett skratt alltså.

Med vänlig hälsning
En annan Tumbaälskare

Catti Ullström sa...

Ja, det är en riktig supermiss. men man vet ju hur det är ibland när man skriver blogginlägg. det slinker ju med en hel del stavfel och taskiga formuleringar, men hittills ingen sååå taskig formulering...