onsdagen den 9:e januari 2008

Jämtins skolmiss och Bildts modemiss...

En liten snabb bloggpost innan jag ska lägga mig och sova med min bok. Tre saker.

1. De nya stockholmska riktlinjerna för att arbete mot mobbing är skandalöst dåliga. Kameraövervakning och inbrott i elevernas skåp uppmuntras numera. Kul att Stockholm visar framfötterna i kategorin dårskap. Lika trist är oppositionsborgarrådet Carin Jämtins uteblivna kritik mot förslaget.

2. Grammisgalan ikväll. Kent. Kent. Kent. Vad är grejen? Det låter lika gnälligt och melankoliskt som det alltid gjort. Nej, jag tycker de där röstningsmekanismerna för folket måste bort. Grammisgalan är inte Idol eller Fame Factory eller PopStar eller Melodifestivalen. Lägg ner.

3. Eftersom att Calle Bildt inte är särskilt bra som utrikesminister och riktigt mesig i Burmafrågan är han inte någon jag gillar särskilt mycket. Men jag sympatiserade med honom ikväll. Helt malplacerad på Grammis-scenen för att dela ut regeringens pris. Dessutom hade någon elak varelse försökt "poppa till" utrikesministern genom att sätta på honom en vidrig grön kavaj. Jag förstår inte att han gick med på att bära den (om det nu inte är så att han är färgblind och isåfall tycker jag ännu mer synd om honom). Jag tror att vi sett årets modemiss 2008, redan 9 januari. Rekordsnabbt!?

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , ,

10 kommentarer:

Anna sa...

Ha, ha! Kavajen var verkligen det fulaste jag sett! Och jag tror det kan vara rekord, alliansregeringen är ju bra på rekord - rekordsnabba ministeravgångar, rekordmånga statssekreterareavgångar och rekorddålig politik.

Björn Fridén sa...

Jag vill ju inte agera djävulens advokat, men eftersom Bildt är djävulen så blir det så. Kavajen var del av en maskerad på ryska ambassaden.

Catti Ullström sa...

Försvar från oväntat håll...;-) Jaha, det förklarar ju den konstiga kavajen. Och jag kan ju sluta tycka synd om honom på en gång. Men vad tusan var han egentligen utklädd till?

Björn Fridén sa...

Mitt påstående är väl en sanning med modifikation. Det visade sig att han även hade maskeradkavajen på sig på grammisgalan.
Och vad han va utklädd till? Spelemannen på taket kanske?

Alex Tahir sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Alex Tahir sa...

kavajen var kul!

Catti Ullström sa...

Njaej... det var så vilset och bortkommet, alltihop. Varför skickades Carl Bildt utav alla möjliga ministrar? Kunde de inte tagit någon som iaf känns lite folklig... Eller åtminstonde mindre aristokratisk. Major Björklund hade gjort sig bättre. Tom iförd ful grön kavaj.

Karin sa...

Jag tror att kavajen var ironisk. Det måste den bara ha varit. Fast ingen hajar ironin. Och då är den ju lite misslyckad. Liksom.

Catti Ullström sa...

jo, den var nog det. och det är ju kul nu när jag förstår. sådär i efterhand (och han kommenterar den ju faktiskt ganska kul på sin blogg...). men bildt med den kavajen, i ett sammanhang som han känns så fel i... just då led jag.

men det är ju iofs skönt att veta att jag kan känna medlidande med honom också....

Karin sa...

Jo, men visst var det ju så! Man bara gapade och undrade vad fan det var som hände. Ren överlevnadsinstinkt från min sida att intala mig att det var medvetet från CB, alltså. Friskt!