måndag 25 februari 2008

Skärpning SÄPO!

Jag fick nyss ett samtal från R. som undrade om jag hört vad som hänt Maud Olofsson. Det hade jag inte. Men jag blev orolig. Vi har ju ett ganska tråkigt register i Sverige vad gäller våld mot våra politiker. R. lugnade mig dock när han berättade vad som hänt. Eller, han lugnade mig samtidigt som han gjorde mig orolig. Jag ska förklara varför.

Maud och hennes livvakter var ute och åkte bil. De bevittnade en bilolycka där två renar skadades svårt, så pass svårt att de låg mer eller mindre stilla på marken. Fört att förkorta renarnas lidanden skulle så livvakterna skjuta ihjäl de två skadade renarna. So far, so good.

Två skott avlossades, båda av livvakter jag antar kommer från SÄPO. Skotten skulle döda två renar som, så vitt jag förstår, låg på marken. Det ena skottet missade. Det andra skottet träffade en av renarna, men träffade så illa att renen fortfarande levde. En privatperson som utav någon anledning hade en yxa med sig fick ingripa och avlivade renarna, med yxa.

Två skadade renar. Två skott som skulle döda. Två skott som skjuts av den person eller de personer som anlitats för att skydda en svensk partiledare och minister (en partiledare och minister som dessutom en och annan ogillar). Inget skott träffar rätt. Är inte det ganska anmärkningsvärt? Är det inte ganska oroväckande?

Inte nog med att vi har en inkompetent svensk regering, vi tycks också ha inkompetenta svenska livvakter som ska skydda denna svenska regering. Farlig kombination...?

Via R. och politikerbloggen.



Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,

5 kommentarer:

Anonym sa...

Både skrattretande och rätt skrämmande...

Trodde faktiskt de var lite duktigare...

/Kristian

Catti Ullström sa...

Jo, jag också. Har själv aldrig skjutit med en pistol, men kan inte tänka mig att det ska krävas sådär väldigt mycket skicklighet för att träffa en skadad ren på marken... så detta måste väl sägas vara anmärkningsvärt, och precis som du säger rätt skrämmande.

Anonym sa...

Inte sant!!!
Det var jag som krockade med renerna i Bygdeå du skall inte tro vad pressen skriver, säpo killen har avlossat två skott som dödade renen men en bekant till mig sog att den rörde sig troligen dödsryckningar så han bankande på renens huvudet med sin yksa tre gånger.

Catti Ullström sa...

ja, om det är sant så känns det ju mkt betryggande. :-)

Hogrelius sa...

Läs min Säpo-akt på min blogg: