torsdag 27 mars 2008

Bra blogg och OS-bojkott

Sitter just nu på tåget på väg hem från Tranås. Jag var ju som nämnts i Tranås och pratade om Burma på ABF idag och jag får erkänna att jag är imponerad av ABF-verksamheten i den lilla staden. Jag hade konkurrens utav inte bara ett utan två engagemang. Det bor drygt 17.000 i Tranås kommun. Det är bara att ta av sig hatten...

Jag är lite trött idag och orkar inte med att skriva något intressant, som tur är finns det andra som gör just det. OS-debatten är i full gång och en ny bloggare, min klubbkamrat Malin Appelgren, har skrivit lysande om varför en bojkott är mer sport än os-jippot. Malin är för i övrigt bosatt i Bryssel och jag rekommenderar alla som vill hänga med i Europapolitiken att hålla hennes blogg under uppsikt, inte minst inför valet 2009.

Imorgon ska jag försöka ha lite egna åsikter om något...

Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

4 kommentarer:

Fredrik Andersson sa...

Kom det nått folk då? Jag satt i årsmöte inte långt bort (ingenting är långt bort i Tranås), men jag skickade telepatiska lyckoönskningar. Hoppas att de nådde fram.

Fredrik
UV-Tranås

Catti Ullström sa...

jodå, fler än väntat (även om medelåldern var rätt hög). misstänker dock att jag hade haft en betydligt mindre publik om inte lasse brandeby hade varit sjuk... han skulle tydligen ha spelat dödsdansen. och trots att burma är intressant kan jag nog inte riktigt tävla med strindberg. ;-)

Fredrik Andersson sa...

Ja, jag såg nog nån affish om det.. Strindberg hade fått pisk jag lovar.

Catti Ullström sa...

;-)