fredagen den 21:e mars 2008

Lite tips inför påskhelgen...

Det är påskhelg... så jag tänker ta tillfället i akt och tipsa om bra saker att se och läsa under helgdagarna. För den som har tid med sånt.

Jag såg en fantastiskt bra film för några dagar sedan. Den fria viljan. Den absolut vackraste film jag sett på väldigt länge. En tysk film, inte helt oväntat. Det kommer så mycket bra från Tyskland nu för tiden. Ett annat exempel på något bra från Tyskland är boken Högläsaren. Jag läste den för några år sedan och vill minnas att jag var väldigt imponerad. Precis som Den fria viljan är Bernhards Schlinks Högläsaren en rätt kontroversiell och mörk berättelse som berör och är jobbig och fantastisk på samma gång.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,

2 kommentarer:

linus sa...

nice! tackar för tipsen... strålande film.

Catti Ullström sa...

:-D