lördag 5 april 2008

Blogge Bloggelito. Så jäkla uppfriskande.

Det är inte varje dag jag får tillfället att hylla Blogge men idag så... och det ska verkligen uppfattas som någon slags liten blogghyllning. Anledningen är att Blogge är helt brilijant när han ger sig in i debatten om Forum för Levande Historia. Briljant. Jag instämmer mer eller mindre helt i det han skriver samtidigt som jag är glad att det finns de som tar sig tid att ställa sig utanför vänster-höger-skalan i den här diskussionen, för det är faktiskt inte egentligen någon vänster-höger-fråga. Så jäkla uppfriskande.

Läs och njut.

(Jag har tidigare skrivit om FLH här och här.)

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,

3 kommentarer:

linus sa...

jag håller med både dig och blogge, så jäkla uppfriskande.

linus

Johannes sa...

hej catti.
debatten är på tapeten här också. "venstresidan dagsavis" hade mittuppslaget om forskaruppropet i sverige mot "statlig historieskrivning". Finns förmodligen online också.

Catti Ullström sa...

linus: Tror vi är många som läst historia som känner såhär. Iaf vi som fattade vad vi lärde oss...;-P

johannes: so i hear. det är bara synd att debatten blivit så väldigt snevriden. men läs blogges text, den är riktigt bra.