onsdag 16 april 2008

Kom och lyssna på mig!

Imorgon kommer jag, som representant för Svenska Burmakommittén, att tala om Burma på Stockholms Universitet. Seminariet annordnas av Amnesty och förutom jag själv kommer även Saw Weldone, sedan idag min styrelsekollega i Burmakommittén (grattis!), att medverka.

Vi kommer att hålla till i Lilla Salen i Allhuset mellan klockan 18 och 20. Hoppas så många som möjligt kommer dit och lyssnar, det blir som vanligt galet intressant (konsekvent jantelagsvägran från min sida). Mer information om det hela hittar ni via Amnesty.

Jag hoppas att ingen har missat den mediala uppmärksamheten som munkbesöket från Burma fick. Ifall ni gjort det finns tv4-inslaget här och krönikan i Aftonbladet här. Tyvärr har tv4 blandat ihop namnen på de två, så det ska egentligen vara tvärtom.

Jag hade möjligheten att hänga en hel del med dessa två munkar, eftersom att jag eskorterade dem till flygplatser och skolor i Stockholm, och är djupt imponerad av båda två. Jag säger ofta att jag är imponerad av burmeser, och det är alltid sant när jag säger det, men dessa två (inte minst den unge) imponerade mer än vanligt. De imponerade ordentligt!

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , ,

2 kommentarer:

Anonym sa...

tack för dina länkar - idag har jag sett på TV-4s inslag. Starkt - förstår att du är mer än vanligt imponerad!
Margaretha

Catti Ullström sa...

Och mitt och Weldoned seminarium gick faktiskt också riktigt bra! :-)