fredagen den 18:e april 2008

Let's go terrorist!

Anna Troberg (Rosetta Sten) vill att vi ska djävlas med FRA:

Därför uppmanar jag nu alla att ägna sig åt munter terrorverksamhet från och med den dag när FRA-lagen träder i kraft genom att inkludera följande ord i alla era elektroniska konversationer: terrordåd, bomb, övervakning, Fredrik Reinfeldt, flint, Kalashnikov, semtex, Molotov, Bodström, uzi, Beatrice Ask, Ifpi och självmordsbombare. Om nu FRA ska få tiotals miljoner extra att övervaka oss för, så ska vi banne mig ge dem något att övervaka också, eller hur?

Mot bakgrund av detta har Anna utnämnt FRA-dagen den 6 maj då alla uppmanas att i alla mailkontakter med alla infoga en lång lista "triggerord". Listan kommer fram tills det är dags fyllas på i hennes kommentarsfält, och slutgiltig lista kommer att finnas på hennes blogg inför FRA-dagen.

Jag gillar generellt firanden så jag ställer upp på FRA-dagen. Sen vill jag också gärna djävlas lite med övervakarna. Så let's go terrorist!

I övrigt tycker jag att Erik Laakso står för de bästa kommentarerna gällande Wibe, Federley och debattklimatet i Sverige.

Annat intressant om , , , , , , , ,

Inga kommentarer: