lördagen den 26:e april 2008

Mycket märkligt, s-bloggar.

Via Peter Karlberg och Eva Hillén Ahlström har jag uppmärksammats på att Enn Kokk ombetts sluta pinga portalen eftersom hans inte fullt så politiska inlägg (melodikrysset) hamnar för högt upp på listorna över mest lästa inlägg. Det är förstås intressant att någon sitter och bestämmer vilka av våra s-inlägg som är tillräckligt politiska för att få vara med på s-bloggar.se... men framförallt är det märkligt. Och fel. Samt att det fatum att Enn Kokk nu helt slutat pinga portalen gör att kvaliteten på den sjunker.

Skärpning!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Du har nog missuppfattat detta med Kokks inlägg. Naturligtvis tycker jag som du att han skriver bra inlägg. Det var bara melodikrysset som skulle fyllt hela sidam med mest lästa. Övriga inlägg har varit mer än välkomna!

Catti Ullström sa...

Nej, jag förstod det mycket väl. Men jag tycker att det är märkligt att någon ska bestämma vilka s-inlägg som är tillräckligt mycket politik och vilka som inte är det. Det är rätt många s-bloggar som handlar en hel del om privatliv, familj, jobb och skola. Att sedan melodikrysset hamnar högt på listorna får väl vi andra se som en utmaning... inte plocka bort.

Det finns som sagt mängder av s-bloggsinlägg som inte är helt politiska, jag har själv stått för en del av dem. Men för de som kollar s-bloggar är det liksom ett sätt att se allt vad som händer på s-bloggarna, inte bara det som räknas som politik. Ska då alla dagboksbloggar också plockas bort?

Nej, jag tycker det är fel och märkligt att be honom att sluta pinga melodikrysset. I praktiken har det ju dessutom lett till att han slutat pinga s-bloggar överhuvudtaget.

Gör om, gör rätt...

Allt gott!

//Catti