lördag 19 april 2008

Skicka dem till Irak!

Jag blir så arg och så trött. Lyssnade på P1 imorse. Flyktingpolitiken försvarades. Den "sanning" som utgjorde hela det försvar av flyktingpolitiken som lades upp var att det inte råder någon inre väpnad konflikt i Irak. På allvar.

Jag vet att det inte är någon nyhet, det slogs ju fast för ett tag sedan att det inte råder någon väpnad konflikt i Irak. Men det är inte mer sant för det och det är så absurt att höra människor på allvar bygga ett helt resonemang kring det påståendet. Personligen tycker jag att om någon ska skickas till Irak är det de personer som konsekvent hävdar att det inte råder någon väpnad konflikt där. You go I pay.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , ,

Ps. Det som däremot gör mig lite glad idag är såklart att HV71 tog SM-guld igår! Ds.

4 kommentarer:

Anonym sa...

"Personligen tycker jag att om någon ska skickas till Irak är det de personer som konsekvent hävdar att det inte råder någon väpnad konflikt där." Haha, du är ju sjuk i huvudet.

Sarah sa...

Hej! Kul att du hittade mig bland internetdjungeln. Först vill jag bara kommentera det du skrev i min blogg. Jag vet att H&M bar bättrat sig, något som de visserligen borde få cred för. Samtidigt är H&M Europas starkaste varumärke och det förekommer fortfarande mycket barnarbete i, exempelvis, Indien. Dessutom är det även H&M som snabbast snappar upp "trender" och är populärast bland de modebloggare som läser min blogg. Men jag ska definitivt läsa in mig lite på Rena kläders hemsida. Vi hade en föreläsare för ett tag sedan som kom därifrån och mycket bra fakta gavs.


Sedan måste jag hålla med dig i det du skriver och betalar mer än gärna halva resekostnaden.

Catti Ullström sa...

anonym: japp. men inte lika sjuk som påståendet att det skulle vara fred i irak...

sarah: jo, jag försöker hålla koll på alla svenska bloggare som skriver om burma... en speciell sorts fanatism jag lider av. om en utvisning skulle bli av kontaktar jag dig... ;-)

Anonym sa...

Din okunskap skiner i sin frånvaro angående begreppet väpnad konflikt och Irak.

Kriterierna för väpnad konflikt är; 2 stridande parter, intensiva strider, civila ska drabbas, motståndarna måste ha territoriell kontroll ... Dessa kriterier är hämtade utifrån ett regeringsbeslut om Tjetjenien och det som nämns i protokollet är att dessa kriterier är en av flera tolkningar av begreppet väpnad konflikt som Migratiosnverket helt blundat för.

Vad har "territoriell kontroll" för inverkan på hur befolkninge drabbas av våldet ???? INGEN, herregud som tur e har politiker insett detta och tillsatt en kommission för att granska Migrationsv. och utlänningslagen som snart beviserligen kommer visas vara otillräcklig och felaktig