söndag 18 maj 2008

Burma, Burma, Burma.

Ni som väntar på att jag ska börja skriva om annat än i Burma igen får helt enkelt hålla till godo. Just nu kretsar varje tanke kring katastrofen där nere. Jag känner mig så arg, besviken, maktlös och så fruktansvärt orolig. Därför blir det mer Burma. Nu handlar det om ett litet brev till Carl Bildt.

Skriv på den här namninsamlingen för att öka pressen på juntan att acceptera humanitär hjälp, samt för att kräva ett svenskt fördömande av folkomröstningen som hölls mitt i allt kaos och där människor tvingades rösta ja...

Burma Vote No

I flera dagar har skrivit nästan samma sak här på bloggen. Jag har frågat mig vad vi bör göra. Det har gått över två veckor. Att på det sätt som juntan gör hindra hjälp från att komma in måste ses som mord. Och som brott mot mänskligheten. Hur kan vi låta det fortgå? Hur kan vi bara se på?

Min slutsats är att vi bör skicka in hjälp utan juntans godkännande. Helst via FN, men frågan är om FN kommer att säga ja. Gör de det inte måste vi seriöst överväga att skicka in hjälp utan FN. Riskabelt ja, men vilket val har vi?

Andra på samma ämne: Carl Bildt, Ledarbloggen, Carina Brandow, Frida Perjus, Persson, Lasse

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,

Inga kommentarer: