måndag 2 juni 2008

Bra skit.

Jag har tidigare ställt mig frågan vad den radikala vänsterfeminismen idag är, och vart den radikala vänsterdebatten kring feminism finns? Nåväl, en början initieras från vänsterhåll. Här. Att läsa!

Mer på ämnet feminism:
Mäns våld mot kvinnor. Och våldtäkter.
Vad är den radikala feminismen?

I övrigt:

Eftersom jag läst i DN att "vardagliga" (och kanske mindre intressanta) rubriker gör att jag hamnar högre på google så kallar jag inlägget Bra skit. Sjukt vardagligt. Det hade kunnat heta något annat. Något med feminism. Men det hade väl skrämt bort mina google-läsare... Eller kanske inte. Kanske har feminism blivit ett vardagligt ord. Är det bra då? Ska inte feminism vara kontroversiellt?

Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,

11 kommentarer:

Steve Lando sa...

jag kan utöka din felstavningsagendförda taktik med att tillägga fedoschism:)

Catti Ullström sa...

Jag är lite hemmablind nu, eller så hänger jag alls inte med... min felstavningsagendförda teknik? i don't get it. :-)

Rebecka sa...

Ni är så djävulskt dumma båda två. Steve Lando försöker skämta om ett av tipsen i DN-artikeln, försök förstå den så fattar du även vad han babblar om.

Catti Ullström sa...

Ja, nu hänger jag med. Läste ju knappast den artikeln så särskilt noga. Så Rebecka, varför tycker "stockholmsbönan" att vi är sååå djävulskt dumma?

Rebecka sa...

Se ovan.

Catti Ullström sa...

så mkt bättre då att det finns sånna otroligt intellektuella bloggare som du som kan sätta oss andra på plats. och som dessutom bryr sig om att gå in på idioters bloggar och berätta för oss hur läget ligger. fantastiskt.

linus sa...

hehe. det här vart ju lite kul. :-)

linus

Rebecka sa...

Jag borde ta betalt.

Catti Ullström sa...

Ja. Det sägs ju att allt går att sälja. Lycka till.

Rebecka sa...

Otack är världens lön. Förlåt att jag förklarade vad Steve Lando och DN menade. Förlåt så jävla mycket.

Kram

Catti Ullström sa...

Som man frågar får man svar... och i det här fallet som man svarar får man svar...

:-)