söndagen den 8:e juni 2008

Catti & Fredrik på PromeMorian

Det är säkert en del som redan uppmärksammat att jag själv i gott sällskap av Fredrik Pettersson ska blogga på PromeMorian medan Jonas är på semester. Det är fullt möjligt att det under den perioden blir lite mindre skrivande än vanligt på min egen blogg, men förhoppningvis följer trogna läsare även det jag skriver på PromeMorian.

Anledningarna att jag tackat ja till att semesterskriva på PromeMorian är många, men den viktigaste är att det är en möjlighet att nå ut till en delvis helt ny läsarskara. Det ska dessutom bli kul att få skriva tillsammans med Fredrik, vars blogg jag följt sedan länge. Jag hoppas och tror att vi kommer komplettera varandra bra, och att vi kommer hålla PromeMorian "alive and kicking" under Jonas semester. Vi ska i vart fall göra vårt bästa.

På PromeMorian finns vidare intervjuer med mig och Fredrik publicerade. Det handlar om vilka vi är, hur vi ser på våra egna bloggar och på varandras samt vilka bloggar vi gillar mest. Läs intervjuerna här.

I övrigt:

För det första hoppas jag att det faktum att jag skrivit om mig själv i tredje person i min rubrik idag inte är ett bevis för att jag är på väg mot något slags storhetsvansinne. Det har jag verkligen inte tid med.

För det andra utdelar jag en jättekänga till Öresundstrafiken för deras kaos den här helgen. Hur svårt kan det vara?

För det tredje satt mannen bredvid mig på planet hem och sms:ade medan vi flög. Och plöjde igenom tre tidningar med nakna tjejer. Jag som är flygrädd höll förstås på att dö av rädsla. Jag undrar, har det slutat vara farligt att använda mobil på plan eller var mannen bredvid bara knäpp?

Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,

2 kommentarer:

roya sa...

Grattis till sommarvikariatet! Det känns fantastiskt att efterföljas av dig! Jag och Matilda hade en finfin tid på Morians blogg förra sommaren, lite kämpigt var det men jättekul!

Lycka till!

Roya

Catti Ullström sa...

Tack!! :-)

//Catti