tisdag 17 juni 2008

Stolt - Hoppfull - Rädd

Jag blev ganska upplyft av gårdagens Aktuellt. Inte bara för att min egen blogg upplevde sin one second in fame utan för att gammelmedia äntligen vaknat, och för att de dessutom erkände bloggarna som reell opinionsbildande kraft.

Tolgfors framstod som ett argt barn i sandlådan och bloggarna som uttalade sig var betydligt bättre än politikerna (sossar och miljöpartister inkluderade). Samtidigt är det förstås deppigt idag. Jag ska inte sluta hoppas men visst sjunker hoppet minut för minut. Jag läser på SVT att Annie och Federley kapitulerat. Det är ett nederlag, för dem och för oss och för hela demokratin. Är det sant är jag besviken. Vart finns liberalerna när vi verkligen behöver dem?

Nu ska jag strax sticka in till stan. Jag har upptäckt att vita kläder saknas i min garderob, och det är vita kläder utanför RD som gäller imorgon. Be there!

Nåväl, stolt över att vara del av en bloggosfär som drivit den kanske viktigaste inrikespolitiska frågan (hittills) under min levnadstid. Lycka till imorgon, Sverige.

En del av bloggarna som står upp: Roya & Matilda, Erlanderbrigaderna, Trotten, Laakso, Karlberg, Fridén, Jimmy, Lando, Falkvinge, Charlotte, Svensson, Emma, Troberg, El Rubio, Mary, Ström, Engström, Rosemari, Krantz, Malin Hansson, med flera!

I övrigt:

I gårdagens Aktuellt finns också en viktig intervju med min goda vän Khin Ohmar från Burma. Hon mottar imorgon Anna Lindh-priset och är inte blyg i sin kritik av Sveriges och det internationella samfundets agerande i Burmafrågan. Ni är lurade, säger hon, och hon har så rätt!!

Läs annat intressant om , , , , , , , ,

Inga kommentarer: