måndag 16 juni 2008

Upp på bänkarna, kära politiker!

Freddi och Mattias har skapat Döda Politiska Karriärers Sällskap. Precis så ska nya media användas.

Som så mycket annat i bloggosfären just nu handlar klippet om den stundande FRA-omröstningen och jag hoppas verkligen att RD-folket ser den. Det krävs mod för att gå emot partilinjen, men visst måste det finnasd modiga politiker i Riksdagen. Det bara måste finnas.



På onsdag kommer det bli samling för manifestation utanför Riksdagen. Tydligen ska vi bära vitt, jag som föredragit svart... Klockan åtta. Vita kläder. Sedan firar vi ett nej eller sörjer ett ja.

Hittat via Alliansfritt Sverige.
Bloggat: Roya & Matilda, Karin, Carina, Lando, Opassande, Trotten, Laakso, Fridén, Magnus Betnér och väldigt många fler.

I övrigt:
Under helgen hade S-studener kongress och vi antog bland annat ett uttalande angående just FRA. En anna het fråga under kongressen var EU och Lissabonfördraget. I fråga om Lissabonfördraget blev min egen och min klubbs linje rejält nedröstade av kongressen som istället antog det här uttalandet. Jag hade hoppats att vi inte skulle möjliggöra för undantagskrav, som jag tror skadar arbetsrätten på sikt. Men fine, erkänner mig besegrad. Utgångläget är ju just nu något förändrat efter Irlands nej, och jag hoppas det öppnar upp för ett bättre fördrag, så att vi slipper undantag. Vi valde dessutom om vår ordförande Kajsa Borgnäs som gjort ett fantastiskt arbete tillsammans med övriga i presidie, styrelse och förbund under det år som gått. Läs hennes tal till förbundet här. Läs mer om kongressen på kongressbloggen. Mitt tack till alla som var på kongressen för en fantastiskt kul helg och extra tack till Stockholmsklubbarna som kämpade hårt för att få ihop det (vilket de lyckades med, vattenskador mm till trots). Det händer mycket i S-studenter just nu, och det känns att vi är på väg åt rätt håll.

Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

Inga kommentarer: