söndagen den 13:e juli 2008

Rättshaverister styrde årets Almedalsvecka.

Media kan konsten att vrida verkligheten lite som de vill. Här kommer en granskning av min egen mediaprofil...

I januari 2008 publicerade tidskriften Neo ett repotage där jag själv, tillsammans med en del andra, utpekades som terrorist och rättshaverist (vilket de i och för sig bett om ursäkt för). Hot mot rikets säkerhet var jag visst.

Antagande ett: Jag är rättshaverist.

I juli 2008 publicerade tidningen Fokus och Almedalsbloggen en granskning av nätverkande, unga makthavare inför Almedalen 2008. Rubriken när kartläggningen presenterades var "De har makten i Almedalen". Bland dessa makthavare fanns bland hundratals namn mitt eget.

Antagande två: Jag hade makten i Almedalen.

Ifall vi utgår från att både Neo och Fokus hade belägg för påståendena de publicerade blir slutsatserna:

1. Rättshaveristerna hade makten i Almedalen.

2. Jag hade makten i Almedalen och är då rimligen världens kärnkraftslobbyist (med tanke på det utrymme dessa fick).

Dessa slutsatser leder mig fram till ytterligare en slutsats: Det är nödvändigt att alltid granska media, kritiskt och ordentligt. I själva verket är jag alldeles för lite terrorist och hade möjligen ingen makt i Almedalen... Däremot var jag duktig på det där med gratis rosévin.

I övrigt:
...är Charlie Weimers inget annat än en feg kristdemokrat som inte törs debattera med Fredrik Pettersson.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , ,

Inga kommentarer: