onsdag 20 augusti 2008

Avkodning av svårbegriplig sosse-retorik.

Ibland undrar jag över politiken. Idag skriver NATO-vurmande moderaten och riksdagsledamoten Göran Pettersson på sin blogg att det är oklart hur socialdemokraterna står i NATO-frågan. Enligt Pettersson måste man vara expert på sosse-kod för att förstå vart (s) står.

Det är möjligt att han har rätt. Jag är ju sosse, så det kanske var därför jag förstod att (s) väljer bort NATO när Mona Sahlin stod på stora scenen i Almedalen och inför ett par tusen deklarerade att det under socialdemokratisk regering INTE kommer att bli fråga om något NATO-medlemskap. Det var för mig ett mycket klart och tydligt nej, jag tror hon till och med använde ordet aldrig. Men vad vet jag, för Pettersson var det kanske sosse-kod.

Kanske har jag hjälpt till med avkodning nu. Det var så lite så.

Läs annat intressant om , , , , ,

I övrigt:
Björn om Sveriges röst i världen. Urban Cat om droger. Ekonomikommentarer om tillväxttrender.

7 kommentarer:

Anna U sa...

Ha, ha... Ja, "nej" är ju ett svårkodat ord för vissa - problemen med att förstå att ett nej är ett nej brukar ju dyka upp då och då. Men jag visste inte att "aldrig" - om MS nu använde det ordet - också är lika svårtolkat...

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Catti Ullström sa...

Sjuka nazistiska kommentarer hör varken hemma här eller någonannastans.

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Catti Ullström sa...

liksom "reklam" för nazistiska bloggar (och för i övrigt alla annan reklam).

MS sa...

Ja, Catti, det Urban Cat skriver om droger är ju vettigt, så som jag tolkar inlägget. Tyvärr är ju "vänstern" överlag väldigt moraliserande när det gäller människors livsval gällande alkohol och andra droger, sexualitet (och där ingår prostitution), m.m. -- ja personlig frihet överlag.

Skall det vara så fruktansvärt svårt att kombinera krav på ekonomisk "rättvisa" med individuell frihet? Ja, uppenbarligen! Kolla t.ex. på vänsterpartiet, som väl t.o.m. stödjer filmcensuren.

Catti Ullström sa...

ms: det som står på urban cats blogg står för henne, och jag håller inte alltid med henne. jag är tex för sexköpslagen och mot legalisering av droger.

eftersom det här inlägget handlar om helt andra saker är det dock ingen diskussion jag ämnar föra här och nu.

//catti