söndag 17 augusti 2008

Bloggångest

Bloggångest. Ett slags dåligt samvete. Augusti har hittills varit de tuffaste månaden på länge. Stockholm är stort och nytt. Allt är nytt. Hela livet i en ryggsäck. Dåliga matvanor. Trötthet. En massa stora funderingar.Vad vill jag? Varför har jag ingen aning?

Bloggandet och bloggarna blir lidande. Först skippar jag en dag, sedan en till och helt plötsligt har veckor gått. Jag läser vad andra skriver och får dåligt samvete för att jag inte kommenterar. Ju längre tiden går utan att jag skriver, desto jobbigare blir det att skriva. Ångestfyllt. Lite absurt, men så är det.

Men idag är det söndag och det finns ingen dålig dag att bryta ett dåligt mönster. Idag slutar jag prioritera bort bloggen. Varför prioritera bort något jag tycker är så kul? Egentligen.

Och nästa inlägg ska handla om något vettigt och politiskt. Inte om mig. Nog med narcissism för idag.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,

Inga kommentarer: