fredag 8 augusti 2008

Fem ting lyser upp en mörk dag:

Så mycket positivt denna på många sätt sorgliga dag, trots allt.

Först och främst är det fantastiskt skönt att åtminstone tre svenska OS-stjärnor vågar värna värna om yttrandefrihet och mänskliga rättigheter. Wissman, Green och Jeng har mitt fulla stöd.

För det andra är det kul att Aftonbladet publicerat en debattartikel om Burma idag, tjugo år efter massakrerna i landet då flera tusen människor mördades. Ännu roligare är det att det är en så bra artikel, signerad Strandås och Ohmar.

För det tredje lyser den här artikeln om OS, Kina och Burma upp tillvaron. Undertecknad riksdagsledamoten Olle Thorell.

För det fjärde gillar jag den här ledaren från gårdagens Dagbladet (Sundsvall). Inte bara för att jag nämn vid namn, men lite narcissist tillåter jag mig att vara. I samma tidning handlar även dagens ledare om Burma.

För det femte hoppas jag verkligen att det slutar regna i huvudstaden innan det är dags för S-studenters Burmautskott, SVenska Burmakommittén och SILC att minnas Burma på Mynttorget. Men regnar det kommer vi ändå att stå där, klockan 20.00 med blommor, ljus och marsaller. Jag hoppas du också kommer!!

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , , ,

Inga kommentarer: