lördagen den 30:e augusti 2008

Socialdemokratisk bostadspolitik 2010?

Jag är 24 år och socialdemokrat. Jag är nyinflyttad till ett Stockholm där möjligheterna att hyra lägenhet blir svårare och svårare. Hyra i första hand går knappt, det finns nästan inga hyresettor kvar. Hyra i andra hand går knappt, jag kan inte betala sjutusen för en etta. Jag känner mig för gammal för att var inneboende och jag har inte råd att köpa. Jag är inte ensam.

Och på vilket sätt skulle socialdemokratisk bostadspolitik hjälpa mig? Just nu vet jag faktiskt inte. Inte alls, om Carina Moberg får bestämma.

Vi ska inte närma oss marknadshyror. Vi ska inte lämna politiken åt marknaden. Vi ska föra en politik med jämlikhet i ständigt fokus.

Bloggat: Alex Tahir,

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,

I övrigt:
Förklarar Alexandra på Badlands varför tjejer inte bör få rösta. Marlene om det rödgröna alternativet. Alexandra, Marta, Krassman om delad föräldraförsäkring. Lars tycker vi ska rösta på Oscar. Martins gästskribent vill åt sossarna. Brandow och Karin om Suu Kyis matvägran.

Och nej, jämställdhet dödar inte passionen. Jämställdhet är damn sexy.

4 kommentarer:

Wicky sa...

Ville bara säga att bloggen blev toksnygg så här!

Catti Ullström sa...

tackar. jag är rätt nöjd faktiskt! :-)

Havsglimten sa...

Det är nog dit ni är på väg....

roberth sa...

Det är er politik som gjort bostadsmarknaden till vad den är idag! GRATTIS!