torsdag 13 november 2008

En öl för Burma?

Jag har dåligt samvete för att jag just nu uppdaterar min fina blogg så sporadiskt. Saknar att blogga men har lite för mycket på mitt bord just nu. En av de saker som tar upp min tid är det besök som vi (S-studenter via S-studenters Burmautskott) får nästa vecka. Tillsammans med ESP tar vi emot tre unga burmesiska kamrater från tre olika organisationer. En av de två tjejer som kommer är min före detta rumskamrat och student Yin Yin Mon. Ett kärt återseende, helt klart.

Nästa vecka är jag alltså ledig från jobbet för att först åka på SIDA-kurs och sedan åka runt på en hel massa möten med våra gäster. Egentligen skulle jag önska att vi hade mycket mer tid att umgås informellt, både med varandra och med andra "vanliga" svenskar som är intresserade av Burma.

För att åtminstone få lite av den varan kommer har vi bjudit in till en mycket informell pubträff här i Stockholm. Lördag den 22 november klockan 19.00 kommer vi att ses på Kvarnen för att ta ett glas öl eller annat. Det är en fin chans att få träffa tre unga modiga kvinnor och män som länge kämpat och fortsätter att kämpa mot en övermäktig militärjunta i ett land som resten av världen ofta glömmer bort.

Facebookeventet hittar du här. Hoppas vi syns!

Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

Inga kommentarer: